2 Eylül 2012 Pazar

1.5 Ayda IOS + Android uygulaması yapmak


Merhaba ... Uzun zamandır blog yazmadığım için nasıl başlasam bilemedim bi an .. Neyse direkt konuya girim . Bi uygulama yapma isteğim geldi ve bu kez gerçekten geldi . Yani eskileri gibi "hemen yapim 2 günde bitsin sonra Google Play e atip , face de de hava atim" tarzında değil de hangi projeleri yaptın dediklerinde "işte bunu!" diyebileceğim bi uygulama olsun istedim.
Onun için de daha önceden hiç yapmadığım bişey yaptım ve tasarım ekranlarını deftere çizdim , veritabanının nasıl olacağını önceden kararlaştırdım ve tasarımı kafamda canlandırdım . Tabii ufak değişiklikler oldu ama bu bile büyük bir ilerleme .
Uygulamanın Adı : Özgür İngilizce ( sonraki yazıda uygulamanın yaptığı iş anlatılacak )
Özgür kelimesi " Open Source " daki Open a karşılık geliyo . Aslında " Açık İngilizce " dicektim ama Türkçeye çevrilince manasını kaybediyo . Aslında 1 tane fikir , fakat Android + IOS uygulamasını yapınca ortaya 2 tane uygulama çıkıyo .
Normalde bi projenin hem Android inin hem de IOS ini yapıcaksam hep önce Android den başlardım. Çünkü android konusunda kendimi biraz daha rahat hissediyorum ve çoğu zaman Android i bitince IOS unu yazmaktan vazgeçtim . İşte bu projede öyle olmasın diye önce IOS dan başladım , bitirdim , daha sonra Android e geçtim .
2 uygulama toplam 1.5 ay (5-6 hafta) da bitti ama IOS a 4-5 hafta Android e de 1-2 hafta harcadım . IOS dan Android e bu kadar hızlı çevirdiğime kendim de şaşırdım , ama oldu . Normalde IOS çok uzun sürdü ve sıkılmam gerekiyodu fakat ne hikmetse düşündüğüm kadar sıkılmadım ve hatta 1 hafta projenin bitme tarihi uzasa bile yeni özellik ekledim .
Peki beni bu kadar heyecanlandıran özellikler neler ? Yani normalde uygulama yaparım ve her uygulamamda yeni şeyler öğrendiğimi hissederim.
Ama bu projede ilk defa CLOUD kullandım ve cloud kullanarak CHAT sistemi geliştirdim . Daha da güzeli CHAT sisteminde herkez bi odada toplanmıyo da özel chat yapıyolar . Bir diğer güzel özellik ise Android ve IOS kullanıcılarının birbirleriyle chat yapabilmesi . Yani Android kullananlar sadece Android kullananlarla chat yapıcak diye bişi yok . Şu an eksik tarafları var ve gerçekten çözülmesi gereken şeyler ama bu kadarı bile benim için çok büyük bir ilerleme

Google Play Linki : https://play.google.com/store/apps/details?id=metinogtem.ozgur.ingilizce
App Store Linki : http://itunes.apple.com/app/ozgur-ingilizce/id554336385?ign-mpt=uo%3D5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder