16 Eylül 2012 Pazar

E-Ticaret in önündeki En Büyük Sorun : KEYFİYET


Merhaba ... E-Ticaret konusunda çok uzman biri değilim , ama bireysel olarak ebay , gittigidiyor , sahibinden.com da hem ürün aldım , hem de sattım .. Yani bu konuda tecrübelerim var ...
En son olarak hiç ihtiyacım olmamamasına karşın Gittigidiyor da bir ürün çeşidine 3 , 4 ilanda teklif verdim .. Bazılarında geçildim , bazılarında 1 - 2 TL ile kaybettim , ama o kadar da üzülmedim çünkü acil ihtiyacım değildi .. Amacım biraz da "ürün ucuz kapanırsa alırım" tarzındaydı
Yine boş zamanımda teklif verdikten sonra ürün bana kaldı .. Gel gör ki 2 tane aynı ürünü kazandım ... Çok ucuza kapanmadı açık artırma ama yine de makul bi fiyata kapandı ... Ama elimde kazanılmış 2 tane listeleme vardı ve benim 1 taneye bile doğru dürüst ihtiyacım yoktu .. Ayıp olmasın diye standart bir alıcı olarak ucuz ürüne ödeme yaptım ve satıcıya listelemede söylediklerini eksiksiz olarak adresime en kısa zamanda göndermesini istedim .. Tabii diğer ilana ödeme yapmadım .. Ne için diye sorarsanız sonuç olarak cevap belli "KEYFİYETTEN" ....

Daha sonra ödeme yaptığım alıcı bana mesaj attı .. "Tamam en kısa zamanda kargoya vericem" diye .. Aynı günde kargoyu yollaması gerekirken göndermedi .. Ben de sordum niye göndermedin diye ve adam "çok yoğunum , gönderemedim , yarın göndericem " dedi .. Ben de doğal olarak adamın "KEYFİNİ" beklemeye başladım .. Diğer gün de yollamadı , mesaj attım ne oldu diye . Adam cevap olarak "hastaydım , yollayamadım , kusura bakmayın , yarın yollucam dedi".. Ben zaten ürünü boşa aldığımı düşündüğüm için acaba vebal altında kalmadan nasıl ürünün satışını iptal eder , paramı geri alırım diye düşündüm ..

Gittigidiyorda ürünle ilgili işlemde yazdığına göre eğer ki satıcı ürünü 2 gün içinde kargolamaz ise işlemi iptal edebiliyomuşuz .. Ben de Gittigidiyor a mesaj attım ve 2 gündür göndermediğini ve işlemi iptal edip , paramı geri almak istediğimi söyledim ... Gittigidiyor ise konuşmayı uzatıp , bana süre kaybettirdi ve satıcı o arada ürünü kargoladı ... Normalde Gittigidiyor kurallarına göre işlemin iptal olması lazımdı ama olmadı niye ? Tabii ki "KEYFİYETTEN"

Ben de artık ürün kargolandığına göre iş işten geçti , bari aldığım şeyle biraz oynar , ben de satarım dedim ve kargonun takip numarasından takip etmeye başladım .. Ürün Akdenizden bi şehirden geliyodu (unuttum hangisi olduğunu) ve benim evin sorumlu olduğu YURTİÇİ KARGO OKMEYDANI ŞUBESİNE 1 günde geldi ...

Ben de ürün gelicek bari , evden çıkmayim mantığı ile kargonun dağıtımının yapıldığı 1. gün evden çıkmadım .. 2. gün de "Dün gelmediyse bugün kesin gelir " mantığıyla yine evden çıkmadım .. 3. gün de gelmeyince "Artık gidim de bi sorim" dedim .. Gittiğimde bana ürünün dağıtımda olduğunu (3 gündür dağıtıma çıkıyıo ama eve gelmiyo) ve dağıtımdan saat 7 de gelceklerini söylediler .. Ben de "dağıtımdaymış , gelir bugün , gelmezzse de 7 den sonra şubeye gelir alırım " dedim ... Saat 7 ye kadar heyecan içinde (artık ne kadar kaldıysa) bekledim ve kargo gelmeyince şubeye gittim ...

Dağıtımdan sorumlu olan AMCA ya neden dağıtımda gelmediğini sordum . O da "yarın gelicektim" dedi , yani Cumartesi ... Ben de şubenden kendim ürünü aldım ve eve geldim .. Peki kargoyu dağıtan AMCA neden 3 gün bana kargomu getirmedi ?? Tabii ki "KEYFİYETTEN" ..

Yazıdan da anlaşılacağı gibi e-ticaret konusunda keyfiyetten işler çok aksıyo .. Eğer ki ben gereksiz yere 2 tane ürüne teklif vermeseydim adamın ürünü 1 hafta boşu boşuna listelenmiş olmucaktı .. Eğer ürünü aldığım adam  ürünü hemen yollasaydı ben extradan 2 gün beklemiş olmucaktım . Eğer ki dağırımdan sorumlu AMCA kargoyu ilk gün getirseydi ben extra 2 gün beklemicektim ...

Peki ben bu ürünü bir teknoloji mağazasından ya da elden alsaydım bu kadar sorun , bekleme olucakmıydı ?? Tabii ki hayır .. İşte özellikle ülkemizde E-Ticaretin önündeki en büyük sorun bence "KEYFİYET" ve işin kötüsü bunu sadece 1 kişi yada 1 taraf yapmıyo , 2 taraf da yapıyo ve birbirine zarar veriyo ... Yani internetin asıl amacı olan kolay , hızlı ve güvelilir erişime ters düşüyo..

Bu üründen sıkılıp satmaya çalışacağımda da aynısı olabilir .. Umarım ben satana kadar herşey düzelir :)

EKLEME : Bu gün Gittigidiyordan mesaj geldi .. Gelen ürünü onaylamamışım ve ben onaylamayana kadar da para satıcıya gitmez ... az önce onayladım ve satıcı yaklaşık 2 gün boşuna beklemiş oldu .. Neden pekii ?? Cevap belli "KEYFİYETTEN" :)

NOT : RESİMDEKİ YER YURTİÇİ KARGO OKMEYDANI ŞUBESİ VE BİZZAT BEN ÇEKTİM.. ŞUBEYE GİRER GİRMEZ BU BLOG YAZISININ DAHA ACIMASIZINI YAZMAYA KARAR VERMİŞTİM !!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder