30 Haziran 2013 Pazar

Pedalımda 5 Ülke - İlkokul Hocam İnci Sarıhan

Merhaba . Önceki yazılarımdan birinde bahsettiğim gibi ilkokul hocam olan İnci Sarıhan ve eşi Soner Sarıhan bisikletle bayaa bi ülke dolaşmışlar ve sonunda bunları kitap haline de getirmişler . Çıkacağını duyduğum an gün saymaya başladım . Çıktığı gün Çorlu'da D&R a gidip geldi mi diye sordum . Ama tabii ki gelmemişti ve gelmesi en azından 1 ayı bulurdu . D&R ın sitesinde ise kitap elektronik olarak satılıyodu ve sanırım daha ucuzdu . Yani o an tabletime indirip okuyabilirdim ama kitabı elime alıp bizzat kağıt kokusu duyarak okumak istedim .

İstanbul a geldiğimde aradan zaman da geçtiği için D&R a bi daha gittim ve yeni çıkan kitaplar bölümünde hemen gördüm ve aldım . Aldıktan sonra 3 gün kapağını bile açmak nasip olmadı . Zamanım hep bilgisayarda geçti , boşa geçti , öyle oldu , böyle oldu derken aldığım gibi poşetin içinde kaldı . Bugün de baktım değişen bişey yok , artık okumaya başliyim dedim . Kitap toplam 186 sayfa ve bugün 80 sayfa okudum .

Şuan da gözümün yorulduğunu hissediyorum . Çok sürükleyici bi kitap ve 5 ülke üzerinden yaşadıkları olayları kategorize etmişler . Çok güzel yazmışlar fakat hangi bölümü kimin yazdığı belli değil . Keşke yazını başına İnci ya da Soner yazsalarmış böylece hocamın yazdıklarını daha rahat seçebilirdim . Şu an da anlayabiliyorum hangisini hocamın , hangisinin eşini yazdığını fakat bunu anlama oranım %70 gibi bişey .

Yazıları okumaya başlayınca birazcık kötü hissetmeye başladım , biraz da umutlandım . Kötü hissettim çünkü hocam kısıtlı imkanlarla dünyayı dolaşmaya cesaret ederken ben ( tanıdıklarım da ) her adımı planlamadan hareket edemiyoruz . Ama bu deli cesaretiyle yola çıktıkları anlamında değil tabii , önceden plan yapıyolar ama planlar ne kadar geçek oluyo orası da değişir tabii . Biraz da umutlandım çünkü inci hoca ilkokul zamanında diğer hocalarla hep taksitli ev eşyalarına bakan , tüketim çılgını bir hoca olarak aklımda kaldı . Şimdi ise yaptığı şey mükemmel ve daha da iyisi başka insanları da buna inandırmış . Artık sponsor bulabiliyor .

Şimdi ise Hamburg a uçmuşlar ve yeni bir bisiklet macerası onları bekliyor . Gelişmeleri facebook sayfasından rahatça takip edebilirsiniz. İstanbul da bi alışveriş merkezinde Hollanda başkonsolosu da bulunmuş , kitabı tanıtmışlar . Videosunu buradan izleyebilirsiniz. O zaman final sınavlarım vardı ve hocamı görmeye gidemedim . Normalde bursa da öğretmenlik yapıyo ve yaz tatillerinde de bisikletle uğraşıyolar . Yani bir sponsor bir organizasyon yapmasa göreceğim yok ama göremesem de onun adına seviniyorum ve bana halaa ders vermeye devam ediyo .

Son olarak kitaptaki bir bölümü paylaşmak istiyorum . Çoğu kişinin "dünyayı bisikletle dolaşıcam" diyen birine vereceği cevap hep olumsuz olur . Başına kötü şeyler gelir , yaralanırsın , hasta olursun , en kötü ihtimalle geri dönemezsin (allah korusun) . Bunları onların çevresi de söylemiş elbet ve işin kötüsü Pakistan gezisinde Soner hocanın (o da öğretmen) arkasında canlı bomba patlamış ve bisiklet sayesinde kurtulmuş . İşte orda onlara bişey olsaydıyı kendileri cevaplamış .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder