3 Kasım 2013 Pazar

Android 4.4 ve Google Nexus Sahipleri

Merhaba . Öncelikle Google a çok kızdım ,  eğer ki google ne yaparsa doğru yapar mantığında birisiyseniz bu yazıyı okumayın . Çünkü gördüğüm kadarıyla bunu düşünen çok var ve ben de 1-2 yıl öncesine kadar böyle düşünüyodum. Devam etmek isteyenler için konuya geliyorum .

Yeni bi Android sürümü olan 4.3 sürümü çıktı ve ilk güncellemeyi tabii ki Google cihazları olan Nexus lar alıdı . Google android 4.0 sürümünden beri yeni sürümlerde işletim sistemini biraz daha stabil yapıyo ve sistem kaynaklarını daha az kullanıyo . Yani 4.3 ün Galaxy Nexus için geliceğini tahmin etmek hiç de zor olmadı . Ondan sonrası için herkes android 5.0 sürümünü bekliyodu fakat google ters köşe yaparak 4.4 (kitkat) sürümünü çıkardı ve 5 için erken demiş oldu .

Android 4.4 te en çok ön plana çıkarılan özellik eski cihazlarla bile çalışabilecek olması . Normalde beklenen 1 GB üstü ram i olan cihazları desteklemek olurdu fakat google bu sürüm için alt sınırı 512 mb yaptı ve şu anki kullandığım ve yine bir google cihazı olan Nexus One ın ram i 512 mb . Yani son sürüm nexus one a verilir mi acaba diye heyecanla bekledim . Çünkü android in en büyük sorunu düşük donanımlı cihazlara yeni işletim sistemini vermemesi . Bu yüzden tüm android cihazlarının yaklaşık %40 -%50 si halaa android 4.0 ı kullanabilecek durumda değil ve güncelleme de gelmicek zaten . Bu oranın düşmesini sağlayacak tek şey o telefonların çöp olup yerine yeni cihazlar alınması .

Şu an telefon özelliği olarak Nexus One kullanıyorum ve içerisinde özel romlarla android 2.3.7 sürümü var . Android 4.0 ı tanımak ve ona da uygulama geliştirmek için mecburen bir cihaz almam gerekiyodu ve en yeni sürümleri ilk almak için nexus cihaz almam gerekiyodu . Onun için de Galaxy Nexus almıştım ve şimdiye kadar çok memnundum

Olay son sürümün açıklanmasıyla başladı . Google android 4.4 ü hangi cihazlara sunulacağını açıkladı ve aralarında Galaxy Nexus yoktu ve bi daha da yeni sürümlerde olmucak . Cihaz son sürümü fazlasıyla karşılıyo , donanımsal hiçbir eksik yok . Fakat google kendine göre cihaz eski olduğu için (18 aydan eski ) geleneksel olarak güncelleme yollamıcakmış . İşte verdikleri cevap burda

Bu tabii ki bana göre çok saçma ve mantıkla açıklanacak bi tarafı yok . Nexus cihazlar geliştiriciler için düşünülmüş cihazlar ve normal kullanıcı fazla kullanmaz . Çünkü multimedia özelliği ön plana çıkmaz . Daha çok ram - işlemci gibi özellikleriyle olarak ön plana çıkar ve şu haliyle android 4.4 ü sorunsuz bir şekilde çalıştırabilir . 18 ay politikasını da ilk kez duydum . Tabii ki Galaxy Nexus ilk çıktığında almadım . Ama maksimum 1.5 yıl önce Türkiye'de Avea satışını yapıyodu ve nakit fiyatı 2000 tl civarındaydı , hiç de az değil . İşte o zaman hep yeni sürümler bize gelicek diye cihaz alanlar şimdi kendilerini kazıklanmış olarak hissediyolar ve bi yerde haklılar .

Google 4.4 güncellemesini vermiyo ama bu güncellemenin olmuyacağı anlamına gelmez . XDA geliştiricileri çoktan çalışmalara başlamış ve 1-2 gün geçmesine rağmen ilk alfa sürümü çıkarmışlar bile . Kararlı sürümün çıkması zaman alıcaktır tabii ama onların sayesinde yeni sürümü cihazda biraz sorunlu ve performans kayıplı olarak da olsa kullanabileceğiz , bu da iyi haber .

Biraz da tepkilerden bahsetmek istiyorum . Ben google ın güncelleme vermiyeceğini ilk duyduğumda çok kızdım ve internette sebeplerini araştırdım ama sonunda hep 18 ay çıktı karşıma ve benim gibi Galaxy Nexus kullanıcıları da kızgın . Türkiyedeki forumlarda da baktım ve inanılmaz bi şekilde google ı bunu yaptığı için savunanlar gördüm .  Uzun bir kaynaksız yazı paylaşılmış ve yazıda google haklı samsung a lanet olsun tarzı şeyler yazılmış . Sözde google samsung un bir çipi yüzünden güncelleme veremiyomuş . İnandırıcı gelmedi çünkü yabancı kaynaklarda böyle bişey göremedim . Zaten bu sürüm olamaz olsaydı XDA geliştiricileri 4.4 ü isteseler de çıkaramazlardı .

 Türkiyedeki tepkileri ve benim cevaplarım ( nick metinogtem ) bu linkte . Konuya abone oldum , her mantıklı mesaja site üzerinde cevap vermeye çalışıyorum ve vericem de . Ama gördüğüm kadarıyla ne olursa olsun google haklı diyenler var . Onları hiç anlamıyorum zaten .

Aslında bu güncelleme konularında apple ile google ı karşılaştırıcaktım fakat yazı çok uzun olduğu için yapmıcam . Belki başka bir yazıda .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder