25 Nisan 2013 Perşembe

Motodev Studio öldü !

Merhaba . Eclipse e tam alışamayan , eclipse de android kısayolları göremeyenler için ilaç Motodev Studio ydu fakat ne yazıkki Motorola desteğini kesti.

Android uygulama geliştirmeye başladığım ilk dönemlerde ne zaman neyi yapacağımı tam bilemediğim için Visual Studio tarzı sürükle bırak mantığında geliştirme ortamı arıyodum . Daha sonra motodev studio yu buldum ve zamanında bana çok yardımcı oldu . Visual Studio kadar olmasa da standart eclipse den çok daha iyiydi ve daha hızlı geliştirme yapılıyodu . Geliştirenin Motorola olduğunu duyunca da aklıma Cem Uzan gelmişti .

İşte o günden sonra geliştirmeleri motodev üzerinden yaptım . Service , Broadcast Receiver , SMS leri okuma gibi temel şeyleri birkaç tıkla hallediyodum . Ama yaklaşık 1 hafta önce artık yeni proje açmada , layoutlarda sıkıntı yapınca güncelleme gereği duydum . Uygulamanın kendi içerisindeki "check for updates" i en az 1 aydır deniyodum ve hiçbir update bulmuyodu . Ben de bari elle güncelliyim dedim ama sitesinde ne güncelleme ne de programın kendisinden bahsediliyodu . Google da kısa bi aramadan sonra kötü haberi onaylı bi şekilde gördüm . Zaten ben de bi ara motodev e ek özellikler ekliyim derken iyice bozmuştum .

O andan sonra standart eclipse e geçmem gerekti ve şu an Eclipse ve Motodev icon ları yan yana duruyo . Android in kendisi , proje dosyaları , herhangi bişey silinmesin diye motodev e dokunmuyorum ama yakında silmek zorunda kalıcam .

Keşke motorola motodev den desteğini kesmese ve android e yeni başlayanlar fazla zormanmayacak olsa . Belki motodev beni birazcık hazırcılığa alıştırmıştır ama o kadar pratikten sonra sanırım motodev olmadan da güzelce kod yazabilirim , ihtiyacım olan tek şey google .

Ben google dan da yeni bi derleyici olmasa da eclipse e daha güzel bi android plugin i bekliyorum fakat google yıllardır yapmamakta ısrar ediyo . Sanırım android in açık kaynak politikasından dolayı motorola gibi başkalarından bekliyo . Eclipse market de birazcık arama yaparsam işe yarar bikaç plugin bulabilirim .

Bi de eclipse in en büyük problemi çok zor açılması ve açıldıktan sonra kendine çok zor gelmesi . Ne Visual Studio ne de XCode da böyle büyük bi problem yok . Denemedim ama sanırım eclipse in son sürümünde de android tam desteklemiyomuş . Yani eclipse de de güncelleme yaparken 2 kere düşünmem gerekicek ama şimdilik bu eclipse bana yeter

Umarım motorola pişman olur ve motodev e tekrar destek verir . Ya da benzer bi derleyiciyi Samsung dan bekliyoruz  , o kadar Galaxy cihaz sattınız biraz da geliştiricileri düşünü artık !!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder