19 Mayıs 2012 Cumartesi

2 Günde 1 IOS Projesi Denemesi .. Hem de Notification lu


Merhaba ... Her yazdığım yazının bi hikayesi oluyo aslında ... Bu yazıyı da tahmin edileceği gibi bi olay sonrasında yazma isteği duydum...
Bugün IOS yazim dedim , yazarken de Notification ları merak ettim..Daha doğrusu bu adamlar nasıl bu kadar güzel notificationları veriyo .. Nasıl gelmesi gerektiğini biliyo falan .. daha sonra araştırdığımda 2 tür notification sayılacak şey gördüm .. 1 Web servisin programı uyandırmak için yolladığı notification (Haber uygulamaları) ... Diğeri de uygulama içinde yaptığın , web tarafıyla fazla alakalı olmayan tarafı ...
Daha sonra olay gelişti ve Günlük Hadis in iphone versiyonuna dönüştü..Önceleri sadece HTML i parse ediyodum .. Sonradan Notification ile her gün HTML parse et , kullanıcıya göster..Daha sonra Veritabanına kaydet , Veritabanı varsa 2 tane bölümümüz oldu (Bugün - Tüm kayıtlar) ... İşte o anda Tabbar devreye giriyo ... Daha sonra Tüm kayıtlar için de filtreleme yap (Tümü - Okumayanlar - Okunanlar ).Orda da devreye UIActionSheet devreye giriyo ve problem tam da orda başlıyo..

Veritabanında olan kayıtlar belli (id integer primary key autoincrement,tarih text,hadis text,okundu text)...eğer okunduysa okundu kolonu "1" okunmadıysa "0" olucak...Ama gel gör ki basit bir where sorgusunda bile hata veriyo .. Hata "out of memory" ... Neyden kaynaklandığını pek anlamadım ama şuan saat 02:05 ve ben yarım saat önce zaten pes etmiştim ... Yarın devam edicem..

 Sorunun nerden kaynaklandığını bilmemekle beraber tahmini olarak şunları düşünüyorum :
Ne kadar obje - class - IBOUTLET varsa türettiğim hiçbirini release etmedim..Aslında bazılarını release etmeme gerek yok çüknü XCode zaten bu işi benim için yapıyo .. Ama geri kalan IBOUTLET bozuntularını bi yerlerde "nil" etmem lazım ... Daha çok ViewDidUnload kısmında diye düşünüyorum , ama program bitmeden zaten program birkaç tane sayfa açıyo ... Belki üzerinde çalıştığım veritabanı nesnesini bi yerde kapatmadan diğer yerde açmaya çalışmış gibi bişey yapmış olabilirim..
Diğer seçenek ise  , uykusuzluk ve basit kod hatalarından kaynaklanan durumlar ..
Büyük ihtimalle 2.si olucak ama benim amacım uygulamayı yarın bitirip kendimi tebrik etmek ...
Uygulamanın son durumunu ve eğer çözebilirsem hatanın mantıklı sebebini ve çözümünü yazarım ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder