20 Mayıs 2012 Pazar

2 Günde 1 IOS uygulaması..Hem de Bitti :)


Merhaba ... Önceki yazımda IOS projesinden bahsetmiştim ve hedef olarak bugünü vermiştim..Proje bitti ve App Store a yolladım ... Dünki yazımda 1-2 küçük sorundan bahsetmiştim , veritabanından sorgulama yaparken "out of memory" hatası .. Hatanın 2 tane kaynağı olabilir .. 1 - memory management , 2-benim küçük saçmalıklarım ... Tahmin ettiğim üzere 2.seçenk çıktı ...
Veritabanında okundu bilgisi tutmak için "okundu" kolonu tuttum ve basit olarak okunduysa "1" okunmadıysa "0" olucaktı .. Ben de sadece okunmamışlar ya da sadece okunanları filtrelemek için basit bir where ile sorgu yapıyodum ve bana sonuç dönmüyodu  , sadece "out of memory "hatası dönüyodu .
Bugün bidaha baktığımda gördüm ki "where" kısmından sonra "okundu"  değil "okunan" diye arıyomuşum ... Yani olmuyan kolonda sorgu .. Düzelttikten sonra sorgu çalıştı ve istediğim işi yaptı .. Halaa "out of memory" hatası var ama sorun değil , istediğim şeyler oluyo ...
Projeyi bitirdikten sonra hemen Android uygulamasındaki gibi resimleri koydum , Android uyguamasında olmayan Splash ekranı koydum .. Sanırım Android den daha garanti olan Notification u koydum ... Aslında Notification u deneme fırsatım olmadı .. Çünkü Notification günde 1 geliyo ve ben beklemedim .. Bu yazıyı yazarken dedim ki bari 1 dakikada 1 notification vercek şekilde deniyim , böylece anlarım olucak mı diye , derken ipad i açtığımda karşımda yaklaşık olarak 4 tane uygulama notification u geldi .. Sorun değil..4 tane de iyidir...
Bu uygulama güzel ve hızlı oldu ... Artık bana ilerisi için çok büyük referans olucak ... Ayrıca uygulamanın da kaynak kodlarını açtım .. İsteyenler için link : http://www.4shared.com/zip/FHmydOvR/Gunluk_Hadis_IOS_Kaynak_Kodlar.html ...
Şimdilik Apple ın uygulamayı kabul etmesini umuyorum ... Uygulamada reklam yok .. Kim ne kadar sevdi , ne kadar bakıyo sadece Apple sitesinden bakıcam ve tabii ki güzel yorumlardan :) ...
Bu küçük haftasonuna bu kadar iyi bir proje  sıkıştırmak beni programlama açısından çok rahatlattı ... O kadar IOS PDF si okuduktan sonra extra kütüphane kullanarak bunları yapmak iyi geldi...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder