29 Mayıs 2012 Salı

Apple IOS Uygulamamı Reddetti..Raund 1


Merhaba .. Önceki yazımda 2 günde yaptığım IOS uygulamasından bahsettim..Uygulamayı hatırlatmak gerekirse yaptığı temel olarak her gün internet sitesindeki bilgiyi parse etmek ve veritabanına eklemek .. Parse edildiği zaman kullanıcıya Notification ile göstermek ve istediği zaman kayıtları görmesini sağlamak .. Kayıtları görürken de 1 tane daha kısıtlama var .. Tümü - Okunmayan - Okunan
Uygulamayı 2 günde yaptım ... Gururla AppStore a yolladım ve kabul edileceğine %100 gözüyle bakıyodum ..Çünkü kendimi bile aşarak çok güzel bi iş ortaya çıkardım , hem de bu kadar kısa bi sürede ..Yani Android uygulamasından daha güzel oldu desem sorun olmaz heralde..
Uygulamayı AppStore a gönderdikten sanırım 1 hafta sonra RED cevabı geldi .. Şu an uygulama iconunun yanında kırmızı işaret var ve bu çok sinir bozucu ..Uygulamayı niye reddettiler diye baktım ve daha önce görmediğim bi neden gördüm ->"Web e çok bağımlı olması" .. Yani ingilizcesiyle "
  • 2.12: Apps that are not very useful, are simply web sites bundled as apps, or do not provide any lasting entertainment value may be rejected "
 İşin biraz daha özüne inersek ... Gerçekte denen şey şu -> "the App Store does not accept or distribute web apps."  Yazıyı ben bold yapmadım onlar yaptı ... Yani diyoki web uygulamasını süsleyip IOS uygulaması yaparsan yanımıza gelme ..
Uygulama gerçekten de web e %70 - %80 bağımlı .. Yani uygulamayı ilk açtığınızda eğer ki internet bağlantınız varsa sadece 1 tane kayıt görülüyo ve diğer kayıt için diğer günü bekliyosunuz .. Ama internet bağlantınız yoksa veritabanı bomboş ve ya internet bağlantısını açıcaksınız ya da güle güle ..
Aslında  pes de edebilirdim ve halaa edebilirim .. Ama geçmiş uygulamalardan edindiğim tecrübeyle Kore Mahallesindeki (Çorlu'da yaşayanlar bilir) insanlar kadar çingene olucam ...
Şimdilik ek olarak düşündüğüm şey veritabanını başlangıçta 30-40 kayıtla doldurmak , sonradan web deng geenleri üzerine eklemek ... Gerekirse 1 buton koyucam tekrar incelemeye yollucam .. İllaa ki birisi kabul edicek ya da bu böyle sonsuza kadar sürücek ...
Yani Raund 1 de yenik durumdayım ama maç daha yeni başladı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder