1 Mayıs 2012 Salı

Staj Avı Sezonu Başladı , Fuck mobilada !!!


Merhaba ... Geçen dönem olduğu gibi bu dönem de staj yapmam lazım ... Her yılın bu ayları öğrenciler iyi bir şirket bulmak için , firmalar da iyi öğrenciler bulmak için çabalar .. Ben de olnlardan biriydim ...

Geçen seneki stajım berbat geçtiği için bu seneki stajdan da fazla bişey beklemiyorum ... Bazen "bu staj mükemmel olucak , iş hayatına yawaştan merhaba diyeceksin" diyorum , bazen de" geçen seneki staj bok gibiydi .. Günleri bırak saatleri , dakikaları sayıyodum ... Bu sene de öyle olucak" diyorum ...

Geçen seneki stajdan bahsedicek olursak : Başlamadan önce çok büyük hayallerim vardı .. Yani Turkcell gibi büyük bir şirkette staj yapıcam demiyodum ama hiç olmazsa stajda çok şey öğrenicem , ona göre kendime yol çizicem diyodum ..İnternette gördüğüm bir şirkete başvurdum ve bizim eve çok yakındı .. Görüşmeye gittim ... Mobil programlama istediğimi , onun için geldiğimi söyledim .. Adam da "tamam , zaten bizim de bir Android projesi var onun içinde olursun " dedi.. Ama gel gör ki aynı adam staj süresi boyunca neredeyse hiç konuşmadı , projeden bahsetmedi  ,  sadece Apartman Yöneticisi gibi faturalarla uğraştı ...

Staja başlarken direkt olarak gördüm ki firma PHP ve WEB üzerine ... Benimle ilgilenen adamın dediği ilk şey "Linux kur ".. Lan ne alaka .. Ben Windows ta rahat rahat yazıyorum (Şimdi de MAC de yazıyorum) .. .Ama adam illaha Ubuntu üzerinde yaz dedi .. Bence insan rahat olduğu platformda yazmalı .. Hatta açıkkaynağa yeni başlayanlar için olan openhatch.org daki görevleri yapmamı istedi..Genel olarak görevler komut satırında taşı , sıkıştır , diff le , falan filan ... Yani o kadar da önemli şeyler değil .. Hem de tek başına çalışırken .. Fuck you ...

Daha sonra 2. saçmalık geldi..Ben dedim ki adama "Java ile Android yazıyorum " , adam sonradan Titanium Appcelerator diye bişey çıkardı .. Yok efendim neymiş " 1 kodla bütün platformlarda çalışıcak ,  hem de javascript javadan daha basit " .. Lan sana mı kalmış javascript mi java mı kolay .. Ben yazıcam ... 1-2 debelenmeden sonra dedim ki "Bunla olmuyo .. Boktan dökümantasyonu var ben java ile yazıcam (o zaman Cross Platformdan nefret ettim) " ... Zor bela onu da kabul etti .. Daha doğrusu verdiği söze geldik ... Bu arada yaklaşık 1.5 ay çöpe gitti .. Fuck mobilada

En sonunda dediğini Android de yaptım , beğenmedi bi daha yaptım , ilerleme istedi bi daha yaptım .. Böyle kısa kısa yazıyorum ama o aralarda hiç benimle ilgilenmedi neredeyse , sabah günaydın , akşam iyi akşamlar .. Çünkü adam da Android bilmiyo .. Yani yardım edeceği bişey yok ve de bana yardımı büyük ihtimalle zaman kaybı olarak görüyo .. Çünkü başka projeleri var ve diğer stajerler le de ilgilenmiyo... Fuck system

Normalde 20 gün gösterdiğim stajı 2 ay yaptım ve staj günüm bittiğinde adam dışarıdaydı .. Ben de mail attım : "Staj bitti , bu da proje " diye ... Daha sonra staj defterini imzalatmaya gittim , orda da umursamaz davrandı ... Fuck Onur Yalazi

Sonuç olarak staj beklediğim gibi hiç geçmedi ... Sadece kendi çabamla bişeyler öğrendim ve iş hayatı , bazı insanlar (mobilada nın üst katı ) , para ve projelerden nefret ettim ... Fuck staj

İşte bütün bu sebeplerden dolayı stajdan fazla beklentim yok , ya da çok iyi şeyler olucak ve bu yazıyı gülerek okucam ... Yazı daha da uzayabilirdi , fakat bu kadar kin kusmak yeter...

Siz siz olun mobilada da staj yapmayın !!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder