6 Mayıs 2012 Pazar

Android mi IOS mi hangisi mükemmel ?


Merhaba .... Önceki yazılarımda sitenin Android uygulamasını ve IOS uygulamasını yapmayaı düşündüğümü söyledim .. Fakat her zamanki gibi önyargılı yaklaştım ve " IOS belki olur , çok geç olur , geç olur  " falan yazdım ... Bunları yazarken sanki Android kısmını çook rahat yazıcakmışım gibi gösterdim..Ama hepsi önyargı ...

Android uygulamasında şimdi biraz sıkıntılar var .. Çözmem lazım .. Yaklaşık olarak 3-4 kütüphaneyi dışarıdan aldım .. En azından 3-4 tane de XML parser sistemi denedim .. Sonunda sanırım SAX ı seçtim .. Onun için de dışarıdan kütüphane aldım .. Tabii ki bu kadar kişiselleştirilebilir olması mükemmel ama Android in kendisinde yer alan XML Parser en basiti olmalıydı (Belki de SAX vardır )

IOS tarafında ise daha normal kontrolleri kullanamadığım için zaten XML Parse olayı hayal olarak geliyodu ... Ama gel gör ki NSXMLParser class ı mükemmel bir arayüz sunmuş .. Örnek bir projeyi incelerken gördüm ve resmen "işte bu " dedim ...

Android de her connection dan sonra bir inputstream döner ve siz ona göre bişey yaparsınız .. Bazen okuması çok zahmetli olur ..Sanırım o java nın azizliğinden ..Ama IOS kısmında NSDATA ile o olay da resmen bitiyo .. Yani milyonlarca interface i implement etmen gerekmiyo .. Bu da zaman ve mantık tasarrufu ...

İşte tam bu zamanlarda çok karmaşık bi hal alıyorum .. Yani IOS u baştan beridir imkansız olarak görürüm ve ara ara bu durum gelişir..Bazen de böyle kolaylıklar ve pratiklikler görünce "saçmala " diyorum kendime .. Önyargılarım olmasaydı şimdi sanırım ikisinde de çok iyi olabilirdim..

Bu olaydan sonra sitenin IOS uygulaması için aklımda daha çok şimşekler çakmaya başlıcak .. Zaten kötü de olsa vizeler de bitti .. Artık "GERÇEK DÜNYA" uygulamarı yapmanın zamanı da geldi .. Hem de staj yeri ararken çok büyük yararı olur .. .Neyse sanırım bu kadar mükemmlik yeter ..

Sonuç olarak ikisinin de mükemmel olduğu yerler var ... Ama şu an C# tabanından gelmem dolayısıyla (Okul yüzünden ) Android bana göre mükemmelik açısından açık ara önde :) ...

Şimdi Androidçiler sevinebilir :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder