15 Haziran 2012 Cuma

Bana Yeni Macbook Alanın 3 Ay Kölesi Olurum :)


Merhaba ... Bilgisayar benim için her zaman önemli olmuştur.. İlk laptopumu aldığımda çok heyecanlandım ve heralde bu bilgisayarla hayatımı sürdürücem , bundan vazgeçemem diyodum .. Bilgisayarın özelliklerine gelirsek : Arçelik marka , 80 GB harddisk , 2 GB ram , DVD okumuyo , Ekran Kartı 256 MB (128 olabilir ).. Ama bugüne kadar öğrendiğim çoğu şeyi ona borçluyum .. Aramızda duygusal bişi oldu resmen :) ..
Sonrasında IOS yazma isteği bana biraz da zorunlu olarak Macbook aldırttı .. Bilgisayar konusunda hep aceleci olan ben yine hızlı bi karar verip iyi olmasa da yeterli bi macbook aldım ve şu an onunla yazıyorum .. Genel olarak multitouch desteği az , Yani sadece 2 parmak destekliyo , MAC OS X 10.7 LİON destekliyo ,  Fazla ısınıyo , bataryası kötü.. Ama şuanlık işimi görüyo ve iyiki almışım diyorum..

WWDC konferansını izleyince yeni Macbook u gördüm ve "İşte bu macbook a sahip olmalıyım " dedim .. Beni etkileyen özellikleri :

Öncelikle incelik : Yeni Macbook Pro ama bir Macbook Air kadar ince :)  , yani ne kadar şık durucak

Retina Display : Normalde 1024 * 768 çözünürlüğe alışmış biri olarak macbook pro da kullandığım 1440 * 900 çözünürlük bana mükemmel geliyo ve düşük çözünürlükten gelenler de bunu fark ediyo .. Şimdi yeni macbook un çözünürlüğünü hatırlamıyorum fakat bir HD TV nin 1.5 -2 katı kadar .. Bu kadar çözünürlükte neler yapılmaz ki ??? Mesela sabaha kadar 1080P film izlerim

750 GB FLASH : Normal bir harddisk kullanan birisi her zaman bilgisayarın açılmasından ve uyanma süresinden şikayet eder ..Bunların işlemciyle fazla bi alakası yok . Bi de tabii uygulamaların taşınması , kopyalanması gibi şeylerden .. Flash hafıza demek bunları hiç düşünmemek demek.

USB 3.0 : USB 1.1 ve USB 2.0 ı kullanmış biri olarak USB 2.0 ı çok sevdim ve bazen yavaş aktarım gördüğümde hemen USB 1.1 mi diye bakarım .. Çünkü çok çektim o konuda .. Ama yeni Macbook pro da USB 3.0 ve USB 2.0 birleştirilmiş . Yani sırf onun için extra bi yere gerek yok ..

7 Saat pil ömrü : Eğer ki arkadaş grubunda herkezin bilgisayarı varsa şarz çok önemli bi konudur ve büyük ihtimalle priz sıkıntısı yaşanır .. Ama 7 saat pil demek , bütün arkadaşlarının bilgisayarı 2-3 kere şarz olma süresinde senin halaa ayakta kalman demek :)

Multitouch touchpad : normalde touchpad ler  1 parmağı anlar ve sıkıntı olmaz .. Yani yapabileceğin hareket sınırlı zaten . Şimdiki macbook ta 2 parmağa çok zor alıştım . Yeni Macbook ta 5 parmağı düşünürsek kafayı yiyebiliriz :)

İ7 - Ekran Kartı - Kamera - Ses Çıkışı , Mikrofon gibi özllikleri hiç saymıyorum çünkü onları diğer bilgisayarlarda da görebilirsiniz. .

Sonuç olarak bu yazıyı okuyup ne kadar heyecanlandığımı görenler bana Yeni Macbook almak isteyebilir ve bunun karşılığında sizin 3 ay köleniz olabilirim :) ... Ciddi ciddi bana Yeni Macbook almak isteyenler için mail adresim : metinogtem@gmail.com (Kölelik işi şart mı yaaaaa ??? ) :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder