18 Haziran 2012 Pazartesi

Eğitimin Birinci Günü "Selam Dünya" :)


Merhaba ... Java eğitimine başladım ve başlarken bayaa bi korkularım vardı . Korkumun sebebi sınıfın seviye olarak çok altında kalmak ve eğitimden baştan kopmaktı .. Ama bugün gittiğimde gördüm ki hiçbiri özel javacı değil..
Herkez de gelmedi zaten . 1 kişi sonradan geldi , 1 i ise hiç gelmedi .. Yarın gelicek heralde..Genel olarak ilk günler zaten sakin geçer ..  Kimse kendini belli etmek istemez , yanlış birşey söylemekten kaçınır ve göze batmak istemez .. İşte bugün de böyle bir gün oldu ... İlk olarak tanışma tabii ki .. Tanışmada genel olarak Ad Soyad Okul ve Sınıf söylendi .. İsim soyadlar bi yere kadar ama beni en çok okullar etkiledi tabii ki .. Inomera boğaziçi üniversitesinde olduğu için bildiriyi nerdeyse bütün boğaziçi gördü . İşte bu yüzden 8 kişi içinde 4 tane boğaziçi , 1 itü , 2 marmara ,1 NKU (BEN) var ve sonradan gelen 1 kişinin hangi okuldan olduğunu bilmiyorum ..
İşte bu yüzdendir ki ilk olarak çok tedirgin oldum .. Moral bozukluğu oldu .. Bir de onlar java dersi görmüşler .. Bizim üniversitede ise C# tabanlı programlama görüyoruz ve Java yı sadece 1 derste gördük .. Orda da hocanın bilgisayarında Java kurulu olmadığı için çalıştırmadık bile :)
İlk ders beklediğim gibi biraz sıkıcı geçti .. Edebiyat tarafı ağırlıktaydı . Sınıf arkadaşlarımın (hemen de kaynaşmış gibi yazıyorum ) java uzmanı olmaması nedeniyle fazla ağır geçmedi ... Sanırım biraz kendimi zorlarsam onlara ayak uydurabilirim .. Ama o disiplini kendimde görebilirmiyim bilmiyorum.
Şimdi 1-2 örneğe gelicek olursak .. Sınıftaki biriyle çay arası biraz konuştuk .. Tabii ki boğaziçili (aşağısıyla artık konuşmuyorum ) okula kaçıncı girdiğini sordum , yani derecesi var mı merak ettim.. Çocuk Türkiye 501 . si çıktı ... Yani başarılı biri maşallah :) ... Bir diğer örnek ise derste olanlar .. Eğitim 9.30 da başlaması gerekirken ilk gün diye 10 da başladı ve 15:30 a kadar sürdü .. Tabii ki okulda derslere fazla katılan biri olmadığım için erken sıkıldım ve facebook , twitter dolaşırken bi ara sınıftakilere gözüm takıldı .. Boğaziçinde sınıf arkadaşı olan 2 kişi dersi o kadar dikkatli dinliyodu ki gerçekten şaşırdım .. İçimden "Zaten biliyosunuz bunları , bu kadar dikkatli dinlemeye ne gerek var " diyodum ..
Hocamıza gelecek olursak , öncelikle söylememem gereken bişeyle başlıcam .. İnternette araştırmıştım , resimlere baktığımda daha uzun gözüküyodu ama sınıfta görünce çok kısa geldi :) .. Ama boyu tabii ki önemli değil , önemli olan ders anlatışı ve bize katıcakları .. Ders çok samimi bi ortamda geçiyo ve bir kod yazılacağı zaman herkezi kontrol ediyo .. Sorun var mı diye ... Bir de aralarda "ABİ " demesi beni benden aldı ... Şu lafını demeden de geçemicem .. "ADAMLAR ORACLE IN VERİTABANINI BEĞENMİYO .. YİYOSA SEN YAP !!" .. Ama güler yüzlü bi şekilde tabii .. Çok iyi bir hocaya benziyo ... Son olarak da beni rahatlatan olay hocanın macbook kullanıyo olması .. Yani sadece mac kullanan öğrenci benim ve hocanın işlemlerini birebir yapabiliyorum .. İşletim sistemi farkı olmuyo ..
 Sanırım çok heyecanlanmış olmalıyım ki ilk günden bu kadar şey yazdım ... Şimdi saat 00:02 yarın ders saat 9:00 da başlıyo ... Verdiği dökmanlara bakamadım ( kendi salaklığım ) .. Ama konular ilerledikçe işe biraz daha sarılmam ve dünyayı anlamam lazım...

Başlıktaki "Selam Dünya " yı açıklıyacak olursak da ... Normalde bir programlama diline başlarken "Hello World" yazılır ve artık standart gibi bişeydir .. Hoca bi değişiklik yapıp "Selam Dünya" yazalım dedi .. Tabii ilk kod olunca Eclipse değil de komut satırında derledik .. Yani bi artistiği oldu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder