23 Haziran 2012 Cumartesi

Eğitimin 1 Haftası Bitti .. Yorgunum


Merhaba ... Java eğitiminden bahsetmiştim ve bugün 2 haftalık eğitimin ilk haftası bitti .. Genel olarak bu hafta Java SE yi öğrendik . Aslında katılan herkez bi yere kadar biliyordu daha çok yaptığımız tekrar ve mantık oldu .. Normalde bildiğim sandığım saçmalıkları şimdi biraz daha mantığa oturttum .
Önümüzdeki hafta ise neredeyse hiçkimsenin bilmediği bi konu anlatılıcak JAVA EE .. JAVA EE hocanın dediğine göre java nın web tarafı ve şirketlerin kullandığı bi yapı olduğu için daha karmaşık diye tahmin ediyorum ..Sanırım Java EE yi seversem geleceğimin bi tarafında JAVA EE olucak ve aktif kullanıcam . Bir diğer ihtimalle de Java EE yüzünden zaten o kadar ısınamadığım Web den nefret edicem.
Şimdi genel olarak değerlendirmeye gelirsek : Genel olarak eğitim iyi geçti . Ama en çok yıkıldığım nokta eğitimin Cumartesi de olması :) .. Aslında önceden haber verilmiş ama ben perşembe günü öğrenince biraz kötü oldum :) ... Cumartesi de tabii ki eğitime gittim ve Veritabanı konusu anlatıldı .. Genel olarak veritabanı hakkımda bilgi var ve pratik yapmıştım okul projeleri sayesinde ama ilk defa Oracle kullandım ve Oracle da MAC desteklemediği için ilk defa arkadaşın bilgisayarı Server olarak kullandım ve işlemleri onun üzerinden yaptım ... Gerçekten çok basit ve eğlenceliymiş.
Java SE bildiğimi sandığım için çok tekrar gördüm . Bir de dersler 09:00 - 16:00 arası olduğu için genel olarak dikkatimi full toplamak zor oldu (olmadı zaten) ...
Bu haftada yaşadığım en büyük sıkıntılardan biri de pratik yapmamış olmak . Yani ben kod yazıcaksam çok rahat bi ortamda olmam lazım . Sanırım kendimi buna alıştırdım ve bu huyumun üni den geldiğini zannediyorum . Çünkü yazdığım kodların %85 i yatakta yazıldı :) ... Eğitimden sonra tekrar edilecek ve pratik yapılacak çok konu oluyo ama ben eve gelince kendimi yorgun hissediyorum .. Sanki birisi saati hızlıca ileri sarıyo ve uyku için geri sayıyo .. İşte o sayma esnansında da yorgun olduğum için bişey üretemedim .. Bunu eksiklik olarak görmem bi yönden iyi çünkü bazen okula gittiğimde kendimi kod yazma zorunda hissetmiyodum ..
Biraz da sınıf arkadaşlarıma gelicek olursam : Gerçekten çok iyi insanlar ve gerçekten hepsi bişeyler yapmak için uğraşıyo .. Benim gözümde hepsi iyi yerlere gelmeyi hak ediyolar ve büyük ihtimalle ileride çok önemli yerlere gelicekler ve ben de birilerine "onları tanıyodum " dicem .. Ama bunu diyebilmek için adlarını ezberlemem lazım ve şu an hiçbirinin adını ezbere bilmiyorum :) .. Bizim okulda benim en büyük sıkıntılarımdan birisi de gerçekten başarılı "canlı" birilerini görememekti .. Sanırım o ihtiyacımı burada karşılayabilirim ve kendimi daha fazla gaza getirebilirim..
Ganel olarak bu hafta yorucu geçti ve sanırım gelecek hafta daha yorucu geçicek .. Bir an önce verimli dinlemeyi öğrenmek ya da yorgunluğa alışmam lazım ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder