15 Haziran 2012 Cuma

IOS 6 heyecanlandırmadı !! Olmamış


Merhaba .. Aslında IOS 6 ile ilgili yazıyı 3-4 gün önce yazmam gerekiyodu fakat bu güne kadar sarktı ... WWDC yi az önce bitirdim ve uykum geldi ... Geçen sene IOS 5 çıktığında çok heyecanlanmıştım ve IOS 5 i kullanmalıyım demiştim.. Biraz Onun için Ipod Touch 2G yi satıp IPAD 1 aldım ... Ama bu sene hiç böyle bişey düşünmüyorum .. Şimdi gelelim nedenlere

Her sene yeni IOS çıkmadan teknoloji siteleri özellikleri ile ilgili bilgi sızdırır..Bu sene sızdırılan uygulamaların çoğu doğru çıktı ... Mesela Harita uygulaması ... Apple sanırım Google a bağımlılıktan rahatsız oldu ki kendi haritasını çıkardı .. Extra olarak eklediği tek şey 3D harita ve navigasyon . Haritayı kullanmadım fakat yazılanlara göre beta nın da altında bişeymiş . Yani kıtaları bile yanlış gösterebiliyomuş . Bir de övündüğü Navigasyon yanlış yol tarif ediyo .. Bence bu kullanıcıyı kötü etkilicek .

Bir diğer dedikodu da Siri nin IPAD lere geliceğiydi . SIRI yi çok kullanmak istiyodum ve bi ara sırf onun için IPAD e extra yazılım kurdum ve 1 aylık sertika için 10 dolar verdim .Hem de saat sabahın 5 inde.. Yani o kadar heyecanlandım .. Ama 1 aylık sertifikayı 1 hafta anca kullandım .. Sadece eğlence amaçlı . Büyük ihtimalle Türkiyede olduğum içindi .. Söylentilerin bir kısmı gerçekleşti . Yani SIRI ipad e geldi ama sadece son IPAD e .. Yani bu da demektir ki kullanamıcam , kullanmam için en yeni IPAD almam lazım .. Sadece SIRI için de yeni IPAD alınmaz . Çünkü biliyorum ki Apple istese bütün IPAD lere SIRI desteği verebilrdi . Çünkü donanımı zorlayan bişey yok .. Ben bu oyuna gelmicem :)

Geçen sene konfransı izlerken bolca alkış vardı . Yani her bir özellik çok dikat çekmişti ve insanlar "bunu kullanmalıyım" diyodu. Bu senekinde ise o hava yoktu .. Sadece her konferansta standart olan 1-2 kişi çığlık atıp ortamı coşturmaya çalışıyodu o kadar . İşte bunlara "APPLE FAN BOY" deniyo . Yani APPLE ne çıkarırsa çıkarsın bi an önce satın alan ve kendini para vererek özel hissedenler .Allahtan bi Apple Fan Boy değilim :)

Ama benim dikkatimi en çok çeken olay Apple ın Cross Platform ve Cloud a verdiği değer oldu .. Cloud konusunda belli ki büyük yatırımları var . Biraz da buna güvenerek Cross Platform a giriyolar . Yani artık IOS kullanan birisi çok rahat MAC OS X kullanabilicek . Çok akıllıca ve gerekli ..Yani bir pazarda kral olmaktansa bütün pazarları birbirini destekleyecek şekilde kurmak ve yeni müşteriler çekmek .. Bu biraz alt mesaj gibi verildi ama çok başarılıydı bence ..

Şimdi de en beğenmediğim kısmına gelelim .. Facebook ve Twitter entegrasyonu ... Normalde IOS da Twitter ve Facebook uygulamaları var ve istersen kendin indirip kuruyosun . Apple bunları işletim sistemi bazında desteklemiş .Yani eğer ki hiçbir sosyal ağda işin yoksa bile mecburen Twitter ve Facebook u duyuyosun ve karşına çıkıyo .. Eğer ki paylaşıcaksan kolayca paylaşıyosun .. Dışarıdan bakan biri "Ne güzel işte kolayca paylaşıyoruz " diyebilir ama işin özü o değil .. Eğer ki her bir yeni IOS de bir sosyal ağ entegrasynu olacaksa IOS sosyal uygulama çöplüğüne döner . Benim beklentim seneye FORSQUARE entegrasyonu .. Halbuki Android kullananlar bilir ki istediğin şeyi paylaşırsın ve eğer ki telefonunda Facebook ya da Twitter , hiç olmadı Google+ uygulaması varsa kolayca paylaşırsın .. Yani hangi ağ olacağına sen karar verirsin .

Sonuç olarak IOS 6 sadece cihaz satmak için çıkarılmış bir işletim sistemi . Şu an IOS 5 kullanıyorum ve sırf IOS 6 için kesinlikle yeni  cihaz almam .. Siz de almayın .. Steve Jobs bu hali görseydi heralde Apple ı kapatırdı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder