19 Haziran 2012 Salı

Eğitimin İkinci Günü : Ayrıntılar :)


Merhaba . Dün eğitimin birinci gününü yazınca ikinci gününü de yazim dedim. Ama bütün günleri yazmıcam tabii .. Bugün beklediğimiz arkadaş yine gelmedi . Yani halaa 9 kişiyiz ve de ilkokul çocukları gibi dünki yerlerimize oturduk :) ... İnsan bi farklı yere oturur yaa .. Sanırım bu böyle devam edicek .
Eğitimin içeriğine gelirsek , yine temel şeylerden bahsedildi . public , private , static , final falan filan .. Bunları dinlemek artık gerçekten sıkıcı geliyo . %100 bildiğimden değil tabii , bilmiyorum da zaten ama bunları pratikte kullanabilince bu kadar ayrıntısı biraz boşuna geldi heralde .. Ama tabii ki de dinledim . Yani dinlememezlik yapmadım ve dinlediğimde de gördüm ki doğru sandığım birçok şeyi eksik biliyomuşum . Nesneye dayalı programda nesneyi eksik ya da yanlış oluşturuyorum . Kimsenin sana söylemeceği ayrıntıları söyledi adam . Tabii başına "ABİ" koyarak . Değişken adlandırmasına bile girdik ki bi ara gerçekten benim için çok sıkıntılı bi durumdu .. 10 sn boyunca sadece değişkene ne ad versem diye beklediğimi bilirim ... Sanki çocuğuma isim koyucam ..
Bir de okulda hiç görmediğimiz bir class tan sadece bir nesne oluşturma işi .. Java yazarken karşıma çıkıyodu ve dikkat etmiyodum ama orda mantığını anlayıp uygulama da yapınca çok iyi oldu ..
Java da en çok gıcık olduğum konulardan biri de API yi görememekti .. Yani Math class ına tıklayınca bişi çıkmıyodu  ya da saçma sapan şeyler çıkıyodu .. IOS geliştirme dolayısıyla bu konuyu gerçekten önemsiyorum ve API ye bakarak çoğu zaman ne yapmam gerektiğine karar veriyorum .. Yani eğer kullanacağım class belliyse hangi fonk. seçeceğim API de belli oluyo zaten .. Bi ara C# ta da gösterdi hoca ve o zaman çok etkilenmiş , nesnenin temeline kadar gitmiştim ... Dışarıdan bakılınca çok küçük şeyler gibi ama bazı durumlarda hayat kurtarıcı oluyo .. Şimdi kalan en büyük merakım javada super ne işe yarıyo .. onu da öğrenirsem vicdan olarak çok rahatlıcam :)
Bir diğer önemli olaysa İnomera nın Netmera sını deneme şansı .. Netmera dan bahsedicek olursak temel olarak Android ve IOS için hazır Cloud servisi gibi bişey ..Ben de tam emin değilim ama hem Android ve IOS hem de Cloud a bu kadar yakın olmak gerçekten heyecanlandırdı beni .. Bir de bu işi direkt kodlayan adamlardan öğrenmek mükemmel olucak gibi ..Tek kötü tarafı sadece 1 gün olması ve de başlangıç seviyesinde olması .. Adamlar hizmeti doğal olarak para ile satıyo ama biz stajerleri olduğumuz için bize bedava hesap verirler heralde :) ... Cloud la en ciddi tanışmam olacağı için heyecanlıyım ve inş beklediğim gibi mükemmel geçer ..

Şimdilik bu kadar .. Eğer ki ara ara gaza gelirsem ve güzel şeyler hergün olursa hergün de yazmak isterim am bu da günlük değil ki blog ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder