18 Şubat 2012 Cumartesi

Artist Apple ve İnek Google


Şuan saat gecenin 3:53 ü ve ben bütün günümü bu uygulamayı yaparım sonra da vicdanım rahatlar yatarım diye kendimi avutarak salakça geçirdim..

Yapmam gereken basitti Unity 3D de ipad için yaptığım uygulamayı 1-2 görünüş ve kod değişikliğiyle iphone için uyarlamak..Ne kadar zor olabilir ki -> BİRAZ ..

Çevirmede hiç bir sorun olmadı ... Ama uygulamayı gerçek hayatta görmem için ipad de denemem gerekiyo..Ipad im var ama dün gece gerizekalı çakma ipad usb senkronizasyon kablosu koptu ve yanımda olan 2 tane kablo da çalışmıyo...ilk denediğimde ve olmadığında o kadar da korkmadım aslında ... çünkü wireless ile debug yapabilirim diye düşündüm.. AMA ...

Bir Android geliştiricisi olarak gerçekten çok güzel uygulamalar gördüm..hatta biri adbWireless ... Ne işe yaradığından kısaca bahsedim..Yaptığı şey aynı locale bağlıysak wifi üzerinden debug ... Basit ve kullanışlı .. Şunu da not olarak söyliyim -> Android geliştirme ortamı olarak kullandığım Eclipse de kablosuz özelliği yok .. Yani sadece uygulama sayesinde bu özelliği kazanıyorum ve çok da iyi oluyor..Artık kablo derdinden kurtuldum gibi bişey...

Ama IOS ve XCODE ... Öncelikle çalışan bir USB varsa hiç bir sıkıntı yok.. Ama USB kablon yoksa uygulama yazma kardeşim...Kendileri sözde XCODE da wireless debugging i destekliyo..Yani offical olarak ... Hiçbir crack , jailbreak a gerek yok...Çok da basit ... Sadece bir checkbox ı check yapıyosun ve o özelliği kazanıyosun...Ama denedim 6-8 kere XCODE a reset attım sonuç yine aynı...İnternette aradığımda gördüm ki herkeste aynı sorun... Artist APPLE görüntü yapıcam diye özellik eklememiş..Gerizekalılar....Madem çalışmıyo niye onu oraya koyuyuson...

Bir de bu konuyla ilgili 3rd party uygulama yazılmamış olması..IFILE da bile wifi ile dosya aktarımı var .. Ama wifi ile debugging yok...Çok büyük saçmalık.. XCODE u gören adam Eclipse den 1000 kat güzel ve kullanışlı der ama bazı yeleri görüntü...Gayet sadec kullanışlı , insanı yormuyo ama işlev ?? ... Bir developer olarak bence kullanım daha önemli..

Cihaz jailbreakli yani CYDIA dan istediğim uygulamayı istediğim gibi kurabiiyorm..Ama gel gör ki adamlar yazamamış...

Neyse burdan çıkardığım sonuç Apple a sakın güvenme , bazen gösterip vermiyo... Google ise inek -> Sen istemeden veriyo..Bazen ne verdiğini bile anlamıyosun ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder