26 Şubat 2012 Pazar

Twitter ve güzel API si...



Öncelikle söylemek isterim ki Web Api sini fazla kullanan biri değilim... Gerçek manada PHP ile ilk defa API kullanıyorum ... Android için JAVA ile birkaç API kulallanmıştım ama ...

Gelelim şimdiki API mize : Twitter API ... Twitter gerçekten de API konusunda çok gelişmiş...Fazla bir kısıtlama koymamış ... Durum güncelleme , Takip Etme , Takip Bırakma , Retweet , Takip kontrolü gibi milyonlarca şey yapabiliyosun ...

Twitter bunu yaparken gerçekten de çok kolay bir API ortaya koymuş ... Hiçbir fikrim yokken yaklaşık 2-3 saatte (video ve kaynakların yardımıyla) Takip kontrol , Takip etme , Tweet yollama gibi şeyleri hallettim...

Sadece ne yapmak istediğinizi söylüyosunuz ve Twitter ın belirlediği basit kod parçalarıyla işlem oluyor... Mesela : " GET statuses/home_timeline " dediğinde anlıyosun ki : GET ile home_timeline i çağıracan ve sana bir değer dönücek ... XML , JSON , ATOM olmasını da sen belirliyosun ...

Şu ana kadar yapmak istediklerimin biraznı yaptım ... Şu an tek sorun kullanıcıdan izin istemeemk.. Sanırım bunun sebebi Localhost ta çalışıyo olmam ve gerçek bir sitem olmadığı için callback durumunda nereye gideceği belli olmaması ...
Bir diğer sorun da sonuçları xml olarak istediğim halde vermemesi ... Default olarak JSON ve ben onu XML olarak istediğimde biraz kod değiştiriyorum ama sonuç yok ...Sanırım onu da biraz araştırarak halledebilirim..

Neyse şimdi saat 04:05 .. bu blog yazısından sonra yatma vakti sanırım ...
---> Ekleme : Gelen verileri nasıl XML e dönüştüreceğimi buldum ...

$twitter=new TwitterOAuth($consumer_key, $consumer_secret,$oAuthToken,$oAuthSecret);
$twitter->format='xml';
$sonuc= $twitter->get("statuses/home_timeline.xml?");
dememm gerekiymuş..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder