14 Mart 2012 Çarşamba

Sitenin Android Uygulaması Nasıl Gidiyor?



Merhaba ... Genel olarak yavaş gidiyo ... Bunun birçok sebebi var .. Bunlardan en önemlisi tabii ki de "BEN" ...
Siteyi ilk yaptığımda sadece Web tarafını düşünerek yazmışım...Yani buna sonradan Android , bekli de IOS gelicek diye düşünmemişim.Bunu daha yeni anlıyorum ... Yani bir istek için gereksiz yere yeni bir php sayfası oluşturmak , daha fazla sorgu yapmak , daha fazla sistem gereksinimi harcamak demek ..

İkinci kısmı ise hain Hacker lar ... Benim adıma Tweet atıyolar , özel mesaj yolluyolar , belki de birilerini takip ediyolar ... İşte bu yüzden Twitter arada bir şifremi sıfırlıyo bunu yaptığında aslında benim "oauth_token" denen bana lazım bir değer değişiyo ... O anda nerde hata yaptığımı kestiremiyorum. Tam olarak Hacker sayılmazlar aslında.Kesin ben saçma bi uygulamaya izin verdim ve onlar bunu otomatik yapıyo ... Bu sorunun biraz üstesinden geldim gibi .. Çünkü artık sitenin adına twitter hesabı açtım ve onun üzerinden denemeler yapıyorum..

Üçüncü etken de iyileştirme çabaları ... Yani bir işi bi yolla yapabiliyorum ama yavaş oluyo .. Yani daha hızlı ve kullanışlı yapmak istiyorum ... Mesela uygulamada sitedeki gibi kullanıcılar sıralancak ve dokunduğunuzda takip edilicek .. Takip edilince listeden silincecek .. Şu var ki siz dokunduğunuzda takip işlemi sonlanana kadar eleman silinmiyor ve başka bişeye dokunamıyosunuz... O da yaklaşık 1.5-2 saniye kadar sürüyo ... Onu da "asynctask" ile çözmeye çalışıyorum ... Şu an için takiplerde sıkıntı yok ama geri bildirim ve listeyi yenilemede sıkıntı var ... Biraz daha uğraşırsam belki halledebilirim..

Bir diğer konu ise reklam tabii ki .. Yani sitede reklam yok , mobil uygulamada da olmasın mı diye düşünüyorum ... Ama kaç kişinin girdiğini anlamam için ve belki biraz da kazanmam için reklam koyucam sanırım ...

Bugün Perşembe 03:39 .. Proje Pazartesi 05:44 e kadar bitmiş olucak ... Yani ortada bişey olması lazım ... Artık gerekli güncellemeleri isteklere göre yaparım heralde...
Bir de bu uygulamayı yaparken gözüm çok korktu .. Çünkü client-server çalışması benim için daha yeni şeyler ve alışmam lazım , siteni iphone uygulaması bu yüzden çok sarkabilir..Yani Iphone uygulamasını yapıcaksam anlayarak yapmak isterim, ne kadar kopyala-yapıştır yaparsam konudan o kadar uzaklaşırım ve zamanım boşa gider...
Uygulamayı yapınca onun için de bir yazı yazarım ..
Bu arada kullandığım telefon da NEXUS ONE ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder