30 Mart 2012 Cuma

İsteyerek Öğrenme VS Zorla Öğrenme



Merhaba ... Şu ana kadar programlama açısından yeni şeyleri zorla öğrendiğimi hatırlamam ... Okulda gördüğüm programlama derslerini sevdim.Kendi öğrendiklerimin bazılarını sevdim ve devam ettim , bazılarını biraz sevdim arada bakıyorum , bazılarını da hiç sevmedim direkt olarak bıraktım (PYTHON).
Zaten bir programlama dili öğrenirken isteyerek ve rahat bi şekilde öğrenmek lazım . Bu kural benim için %100 başarılı ... İşte bu yüzden öğrendiğim tüm programlama dilleri ile ilgili projeleri kendime yaptım . Yani dışarıdan birine zaman kısıtlaması olmadan bişey yapmadım . İstediğim zaman projeyi sabahlara kadar kodladım , istediğim zaman da istediğim yerinde bıraktım ( fazla olmadı) ...
Bu aralar da IOS programlamaya bakıyorum .. Severek ve isteyerek . Bir PDF buldum ve çok güzel anlatıyo .. Toplam 744 sayfa ve ben yaklaşık 1-1.5 haftada 368. sayfaya geldim..
Tam da 300.sayfalardayken hocam benim Android ve IOS yazdğımı duymuş .Aslında IOS yazmıyorum .. Sadece Unity3D ile yaptığım oyunları IOS için derliyorum . Yani özeli bi kodlama yok , android için olan kodlar neyse orada da o ..
Hocayla görüşmeye gittiğimde bana Android kısmını verir , IOS de yeniyim diyip reddederim diye düşündüm . Ama konu hep IOS etrafında dönmeye başladı ... Projesi varmış ve Andoroid + IOS olarak uygulamasını çıkartmak istiyomuşş..
Proje basit , yani Android kısmını en geç 3 günde yazarım..Ama iş IOS kısmına gelince bi karar vermek zor ... Yani IOS kodlamasını bilmediğim için hangi bölüme ne kadar ağırlık vermem lazım . Acaba genel olarak nerelerde takılırım fazla bir fikrim yok ... Sonuçta hepsi aynı mantık diye kendimi avutmaya çalışıyorum..
Durum böyle olunca kendi isteğim ve gazlamamla olan çalışma bir anda zorunlu çalışmaya döndü .. Ben de artık konuya kendimi nasıl kaptırdıysam hocaya "kodlama olarak zor olmaz" dedim ve üstüne milyon tane olasılık saydım ...
Öğrenmem gereken şeyler belli aslında ... Şu anlık 6 günüm var öğrenmem gereken konu sayısı yaklaşık 3 ya da 4 ...
O zamana kadar eğer ki öğrenebilirsem hocama olumlu cevap vericem biraz daha için içine kesin girmiş olucam ... Yada hocama olumsuz cevap vericem ve IOS bana zindan olmaya başlıcak ..
Artık 6 gün sonra neler olduğu hakkında bir hyazı daha yazarım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder