1 Mart 2012 Perşembe

DIV vs BEN ... Bir Web Hikayesi



Merhaba...Bu aralar sitemle uğraşıyorum .. www.twitog.com ..Siteyi tasarlarken bölümleri tablo ile hallederim diye düşündüm...Aslında benim üzerinde uğraştığım sitelerin dizaynına da baktım ve Firebug ile biraz kod tarafıyla oynadım ...
Tablo ile şablon oluşturmaya başladım ... "Şuraya şunlar gelir..Veritabanıyla çekerim buraya yollarım" gibi şeyler... Ama gel gör ki tasarım zamanında bile kaymalar oluyodu .... Birine bişey ekliyince diğeri gidiyo falan ... Bir de tablo kullanacağım zaman CSS i fazla önemsemicektim ... Sadece 1-2 mouse tıklamasıyla dizaynı hallederim diyodum ....
Tabloları kullanamayınca aklıma hemen diğer sitelerdeki div ler geldi... Milyon tane div iç içe ... Ben de divlere tam hakim olmayan biri olarak gelişigüzel yazmaya başladım ...Tabii CSS olmadan ... Sanki istediğim görüntüyü CSS olmadan alıcakmışım gibi ... Daha sonra internette araştırdım ... Acaba Tabloyu Div e çeviren bişey var mı diye ama ne alaka ... Aynı şeyler değil ... Sadece panik anında ilk başvurulan durum ...
Daha sonradan bazı sitelerden ve örnek aldığım sitelerden hareketle div leri ve CSS leri yerleştirdim ... Veritabanından çekilen kayıtlar sorun olmadı ... Divi onlara göre hareketlendiriyorum...
Div ile bu şekilde işleri halletmek gerçekten sevindirici ... Ama bu zamana kadar div leri kullanmamak da gerçekten çok üzücü ... Kağıt üstünde div leri kolayca halletmem lazımdı ama en az 3-4 saatimi sadece div için verdim ...
Bu da bana pratiğin ne kadar önemli olduğunu gösterdi (TEKRARDAN!! )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder